3 tips om interactie te verhogen

3 tips om interactie te verhogen 500 334 Angelique Buijzen

3 tips

Wil je meer betrokkenheid creëren met de bezoekers van je site?
Dan is dit artikel iets voor jou!

Tip 1: Live chat

Jouw website is niet altijd op elke vraag voorbereid. Zo gebeurd het dat dat een bezoeker afhaakt omdat zijn/haar vraag niet volledig beantwoord wordt op uw site.

Iets wat steeds meer websites aanbieden is de mogelijkheid om live te chatten. Zo kan de bezoeker die vastloopt op je site een specifieke vraag stellen en verder geholpen worden waardoor het surfen op jouw website niet onnodig beëindigt. Je kan op deze manier je bezoekers bijstaan met raad en advies over uw aanbod of ze verder helpen met een klacht. Doordat je ze 1 op 1 kan aanspreken heb je een beter persoonlijk contact en krijgt de bezoeker een gerichter antwoord op zijn/haar vraag.

live chat
usability

Tip 2: Beauty is nothing without brains

Niet elke knop die jij voorzien hebt wordt aangeklikt. Dit kan liggen aan een specifieke reden waar je misschien eerst niet aan dacht. Zoals het lettertype, de kleur, de afronding van de hoeken, … enzovoort. Het menselijke brein bepaald waar de aandacht als eerste naartoe gaat en wat de bezoeker het interessantste lijkt. Zo zijn er studies uitgevoerd over de hersenactiviteit bij het bezoeken van een website, dit noemen we neuromarketing. Nu is men in de mogelijkheid gekomen om het gedrag van bezoekers te kunnen voorspellen en te beïnvloeden. De emoties die men voelt bij een rode of groene knop verschillen uiteraard van elkaar, maak daarom geargumenteerde keuzes in je webdesign.

Met welke elementen kan je het gebruikersgedrag beïnvloeden?
– Lettertype
– Kleur
– Vormen
– Contrast
– Positionering

Tip 3: Bezoekers terug leiden naar je site

Zorg ervoor dat bezoekers terugkomen naar je site. Probeer nieuwe interessante content te plaatsen om ze een reden te geven om terug te komen. Maar hoe weten je bezoekers dat er nieuwe content is? Door gebruik te maken van verschillende kanalen om teasers te delen over nieuwe informatie op de site kan je hun interesse opwekken en hen meermaals terug leiden naar je website.

Gebruik kanalen zoals:
– Facebook
– Linkedin
– Instagram
– Youtube
– Nieuwsbrieven

Interactie op je website maakt van je bezoeker een echte klant.

Benieuwd hoe wij je kunnen verder helpen?

betrokkenheid
IC Solutions logo wit

wij maken van uw online business een succes

Adres

Ruiterijschool 1, 2930 Brasschaat

Contacteer ons

Wij maken responsive websites, verzorgen grafisch ontwerp van A tot Z en zorgen voor SEO en de juiste digitale strategie.