Wat is een goede website?

Een goede professionele website is een website die zijn doel bereikt.

| Blog categorie: Webdesign |

Het doel van een website is voor elk bedrijf verschillend en dus is er ook een specifieke aanpak nodig voor elke website, op maat van het bedrijf.

Ik neem even het voorbeeld van een bakker. Over het algemeen zijn de klanten van een bakker mensen uit de lokale omgeving. Zijn website kan als doel hebben om de openingsuren en de contactgegevens te tonen omdat zijn klanten vooral hier naar op zoek zijn. Verder kan hij nog aangeven wat de specialiteiten zijn, eventueel nog iets over parkeergelegenheid en betaalmogelijkheden. Zulke gegevens worden ook dikwijls op de social media kanalen van een bedrijf geplaatst.

Websites zoals in het voorbeeld van de bakker dienen eigenlijk als een soort van ‘service’ naar de klanten toe.

Het is moeilijk om de onmiddellijke meerwaarde hiervan te meten maar ze hebben zonder twijfel een grote toegevoegde waarde aan het bedrijf. Een heel ander voorbeeld is een bedrijf dat nationaal of internationaal zijn producten of diensten verkoopt.

Laten we even het voorbeeld nemen van een bedrijf in verpakkingsmateriaal en verpakkingsmachines. De doelgroep van dit bedrijf zijn andere bedrijven (B2B). Hier heeft de website een volledig ander doel en dus ook een volledig andere aanpak. Hier gaan we kijken hoe we potentiële klanten op de website kunnen krijgen en hoe deze bezoekers ook effectief klant worden.

Wat is de meerwaarde van een website

Daarnaast kan de website ook allerlei informatie bieden waarvoor men anders moet bellen of mailen.

Ik denk bijvoorbeeld aan technische fiches van producten, handleidingen van machines,… Op deze manier zorgt de website er ook voor dat het personeel minder tijd moet steken in telefoons en e-mails voor informatie. De klant vindt deze informatie terug op de website.

Een website is een goede professionele website wanneer deze een echte meerwaarde levert voor het bedrijf.

Wilt je ook graag een goede website voor jouw bedrijf?

Contacteer ons nu!
meten is weten

Meten is weten

Heel veel bedrijven hebben geen idee of hun website, en alle bijhorende marketing campagnes, iets oplevert of niet. Dat is jammer, want het is relatief eenvoudig om alle webstatistieken te verzamelen via Google Analytics. Enkele zaken die wij standaard in het oog houden via Google Analytics:

  • Aantal bezoekers
  • Locatie
  • Mobiel vs desktop
  • Via welke weg zijn ze op je website gekomen (+ meer details)
  • Welke zoekwoorden zijn er gebruikt door de organische bezoekers
  • De meest bezochte pagina’s
  • Gebeurtenissen op de website (formulieren, downloads, CTA’s, contactgegevens, …)

Voor verschillende van onze klanten verzamelen we deze gegevens in een overzichtelijk rapport van Google Data Studio. Dit overzichtje ontvangen onze klanten dan maandelijks automatisch in hun mailbox. Op deze manier behoudt de klant een overzicht van wat er op zijn website gebeurt zonder dat hij er zelf naar moet zoeken.

strategie

Strategie

Een goede website heeft een doel en een strategie om dat doel te bereiken. Er zijn meer online kanalen dan ooit en het is belangrijk dat je de juiste kanalen aanspreekt om jouw doelgroep te bereiken.

Een strategie is een plan waarbij we maximaal de doelgroep proberen te bereiken met online-initiatieven. We delen ons plan in verschillende stappen. Je kan het bekijken als een strategische roadmap waarin we de huidige situatie bloot leggen en een stappenplan voorzien om jouw doel te bereiken.

De digitale strategie is dikwijls een lange termijn plan. Dit betekent niet dat je pas op lange termijn resultaten gaat bereiken. Het wilt zeggen dat je een structuur hebt voor de komende jaren om je korte termijn en lange termijn doelen te bereiken.

Digitale strategie is ‘data-driven’. Dankzij de gegevens van de verschillende Google tools krijgen we een goed beeld van de huidige situatie maar ook van het potentieel.

Hebben we je aandacht?

Deel ons blogartikel

Neem contact op

Voor meer groei en een sterker merk