De kracht van een grafisch ontwerp

Ben je op zoek naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in het vormgeven van een grafisch ontwerp? Dan kan je perfect bij ons terecht. Wij hebben zeer ervaren grafisch vormgevers in huis om jouw offline identiteit vorm te geven.

| Blog categorie: Grafisch ontwerp |

grafisch ontwerp

Als je je optimaal wilt profileren naar jouw doelgroep, is het verstandig om je aandacht te verdelen over je digitale identiteit én de manier waarop je offline zichtbaar bent. Door deze aandacht te verdelen zorg je ervoor dat er een mooi geheel ontstaat in de communicatie naar jouw doelgroep.

Zichtbaar zijn als er géén gebruik wordt gemaakt van het internet is belangrijker dan je denkt

Offline communicatie zorgt voor zichtbaarheid als er géén gebruik wordt gemaakt van het internet. Deze momenten komen vaker voor dan je wellicht zult beseffen. Bedenk hierbij maar eens hoe vaak een doelgroep in aanraking komt met verpakkingsmaterialen van producten, flyers, visitekaartjes, invulformulieren, menukaarten, …

Onze beslissingen worden continu beïnvloed door visuele prikkels, zowel digitaal als op papier. Er zijn diverse offline communicatiemogelijkheden om je als bedrijf te profileren.

De kracht van offline communicatie

Door de toenemende digitalisering wordt de kracht van offline communicatie tegenwoordig vaak erg onderschat.

Deze authentieke communicatiemogelijkheden vormen echter wél onderdeel van een gehele uitstraling van een bedrijf. Daarom is het goed om de waarde van grafisch ontwerp van flyers, brochures of folders in te zien. Dit zijn uitstekende mogelijkheden om een doelgroep van specifieke informatie te voorzien.

Het is een gegeven dat offline communicatie beter gelezen wordt dan online communicatie. De informatie op een beeldscherm wordt immers vaak visueel diagonaal gescand.

Veel mensen hebben moeite om de aandacht van lange teksten op een beeldscherm vast te houden. Op het moment dat de interesse van een doelgroep offline wordt gewekt, zal deze specifieke groep mensen veel meer de tijd nemen om de informatie tot zich te nemen. Hierdoor blijft deze informatie vaak langer in het geheugen van de doelgroep. Deze offline informatievoorziening kan dan ook erg waardevol zijn voor een bedrijf.

De rol van offline communicatie in de gebruikerservaring

Wat vaak onderschat wordt is dat in veel gevallen juist de offline communicatie een belangrijke rol spelen in de gebruikerservaring.

Een duidelijk voorbeeld hiervan zijn verpakkingsmaterialen van producten. Hierop staan vaak instructies weergeven hoe een product gebruikt moet worden. Veel mensen willen direct van het product gebruik maken en willen niet de verplichting hebben om online te gaan om te zoeken hoe een product gebruikt moet worden. Naast het weergeven van gebruiksinstructies kan een goed ontworpen product verpakking ook imagoversterkend werken, de herkenbaarheid van een bedrijf verhogen, de aandacht trekken en klanten aanzetten tot kopen.

Grafisch ontwerp laten vormgeven

Om een grafisch ontwerp te laten vormgeven kan je perfect bij ons terecht. Wij zijn gespecialiseerd in het grafisch ontwerpen van logo’s, folders, brochures, flyers, naamkaartjes, cadeaubonnen, verpakkingen, … We nodigen je graag uit om vrijblijvend samen te zitten en onze mogelijkheden te ontdekken.

Wij onderscheiden ons door een zeer persoonlijke- en klantgerichte benadering.
Ieder bedrijf en iedere doelstelling is immers uniek.

Contacteer ons
Hebben we je aandacht?

Deel ons blogartikel

Neem contact op

Voor meer groei en een sterker merk

This field is for validation purposes and should be left unchanged.