Madame Toertjes
Volledige branding voor een startup - Huisstijl, logo, menukaart en flyer
Geert Plovie | Case categorie: Grafisch ontwerp |
Klant
Madame Toertjes
Sector
Horeca
Onze diensten
Grafisch ontwerp, logo, huisstijl
Volledig nieuwe huisstijl
Een nieuwe zaak, dat verdient een knap logo met bijhorende huisstijl. Het interieur van Madame Toertjes zijn oude zeteltjes en kringloopwinkel meubeltjes, alsof je bij de bomma binnenstapt. Dit hebben we dan ook in ons achterhoofd gehouden bij het ontwerpen van de huisstijl.
Ontwerp logo
De klant had zelf een leuk idee in gedachten en deed beroep op ons voor de digitale uitwerking van het logo. Een leuke opdracht dus!
Als beeldmerk staat de ‘madame’ met een taart centraal. In het woordmerk hebben we ‘koffie & taart’ vermeld, om aan te tonen dat dit ook geserveerd wordt. De ‘ouderwetse’ uitstraling hebben we verwerkt in het logo door gebruik te maken van een cirkel met kartelingen.
Het logo van Madame Toertjes wordt ook gebruikt als raambestickering, een mooie eye-catcher op het Willy Vandersteenplein in Kalmthout!
Ontwerp flyer
Bij de opening van Madame Toertjes had de klant graag een flyer met openingsactie op vermeld, zodat ze deze bij de buren in de brievenbus konden steken. Reclame is namelijk key bij het openen van een nieuwe zaak, zowel online (social media) als offline (flyers).
De koffievlekken in de achtergrond komen ook terug op de menukaart, zodat dit een samenhangend geheel is. Wat er ook leuk is aan de flyer is het dialect taalgebruik, dit zorgt er voor dat het voor iedereen toegankelijk is.
Ontwerp menukaart
Een menukaart is een onmisbaar gegeven in een koffiebar. Bij het ontwerpen houden we rekening met volgende zaken: goede leesbaarheid, duidelijk overzicht, passen binnen de huisstijl, gericht op de doelgroep, tijdloos en uniek design.