Tosca
Logo en flyer - Voor een sterke herkenbaarheid van een nieuwe zaak
Geert Plovie | Case categorie: Grafisch ontwerp |
Klant
Tosca
Sector
Horeca
Onze diensten
Logo ontwerp, grafisch ontwerp
De uitdaging
Tom en Scarlet namen een bestaande frituur over en kwamen bij ons terecht voor het ontwerp van hun logo. Hun ideeën waren leuk, maar helaas niet ideaal voor het logo van een frituur. Dat zeggen we dan ook eerlijk en onderbouwen we onze mening. Een logo moet knap, duidelijk en herkenbaar zijn.
Discussie was niet nodig, ze waren direct overtuigd van onze visie. Het heeft even geduurd alvorens we zelf tevreden waren over onze eerste ideeën en deze hebben doorgestuurd. Geen half werk, het moet goed zijn.
Met enkele aanpassingen was het nieuwe logo klaar om de regio Deurne te veroveren.
Meer dan alleen logo ontwerp
Door de gesprekken over het logo hebben we hen ook even gesproken over andere kanalen zoals sociale media en een website. Bleek dat ze hier wel wat advies in konden gebruiken. Zo hebben we ze vrijblijvend geadviseerd om de bestaande Facebookpagina (van de huidige zaakvoerder) te behouden. Zo konden ze de bestaande ‘volgers’ ook behouden.
Verder hebben we hen aangeraden om een online bestelmogelijkheid te voorzien via hun website. Er zijn vandaag verschillende aanbieders (bv. takeaway.com) die hun platform aanbieden onder uw website naam.
Ontwerp flyer
Na het logo ontwerp kwam als snel de vraag om voor de opening van de nieuwe zaak een flyer te ontwerpen. De deadline was strak, maar omdat de huisstijl nu gekend was hebben we op korte termijn een flyer kunnen ontwerpen.
Wij hebben ook voor het drukwerk gezocht via een drukkerij waar we nauw met samenwerken.