Tip 1: Live chat
Jouw website is niet altijd op elke vraag voorbereid. Zo gebeurd het dat dat een bezoeker afhaakt omdat zijn/haar vraag niet volledig beantwoord wordt op je site.
Iets wat steeds meer websites aanbieden is de mogelijkheid om live te chatten. Zo kan de bezoeker die vastloopt op je site een specifieke vraag stellen en verder geholpen worden waardoor het surfen op jouw website niet onnodig beëindigt. Je kan op deze manier je bezoekers bijstaan met raad en advies over je aanbod of ze verder helpen met een klacht. Doordat je ze 1 op 1 kan aanspreken heb je een beter persoonlijk contact en krijgt de bezoeker een gerichter antwoord op zijn/haar vraag.
Tip 2: Beauty is nothing without brains
Niet elke knop die jij voorzien hebt wordt aangeklikt. Dit kan liggen aan een specifieke reden waar je misschien eerst niet aan dacht. Zoals het lettertype, de kleur, de afronding van de hoeken, … enzovoort. Het menselijke brein bepaald waar de aandacht als eerste naartoe gaat en wat de bezoeker het interessantste lijkt. Zo zijn er studies uitgevoerd over de hersenactiviteit bij het bezoeken van een website, dit noemen we neuromarketing. Nu is men in de mogelijkheid gekomen om het gedrag van bezoekers te kunnen voorspellen en te beïnvloeden. De emoties die men voelt bij een rode of groene knop verschillen uiteraard van elkaar, maak daarom geargumenteerde keuzes in je webdesign.
Met welke elementen kan je het gebruikersgedrag beïnvloeden?
– Lettertype
– Kleur
– Vormen
– Contrast
– Positionering
Tip 3: Bezoekers terug leiden naar je site
Zorg ervoor dat bezoekers terugkomen naar je site. Probeer nieuwe interessante content te plaatsen om ze een reden te geven om terug te komen. Maar hoe weten je bezoekers dat er nieuwe content is? Door gebruik te maken van verschillende kanalen om teasers te delen over nieuwe informatie op de site kan je hun interesse opwekken en hen meermaals terug leiden naar je website.
Gebruik kanalen zoals:
– Facebook
– Linkedin
– Instagram
– Youtube
– Nieuwsbrieven
Interactie op je website maakt van je bezoeker een echte klant.
Benieuwd hoe wij je kunnen verder helpen?
Contacteer ons