Thuysontbijt
Totaalconcept - Nieuw bedrijfje dat luxueuze ontbijtmanden aan huis levert
Geert Plovie | Case categorie: Grafisch ontwerp |
Klant
Thuysontbijt
Sector
Horeca
Onze diensten
Grafisch ontwerp, huisstijl, logo, webdesign, webdevelopment
Het project
Onze klant B&B Parkhuys kreeg vaak de vraag van hun gasten of ze het ontbijt dat ze in hun B&B serveren niet tot bij hen thuis konden brengen. Na wat brainstormen vonden ze een leuke naam die ook bij hun B&B Parkhuys aanleunt en zo ontstond Thuysontbijt! Wij zorgden voor een stijlvol logo, duidelijke visitekaartjes en een gloednieuwe website.
Het belang van een huisstijldocument
Een huisstijldocument is dé handleiding voor de branding van een bedrijf. Het zorgt ervoor dat iedereen in het bedrijf precies weet welke kleuren en lettertypes er gebruikt worden, hoe het logo wel/niet gebruikt mag worden, … Hierin staan dus alle regels en richtlijnen om consistente communicatie te kunnen creëren die nodig is om een herkenbaar merk op te bouwen.
Voor onze klant hebben we een huisstijldocument opgemaakt in PDF formaat, zodat men dit altijd kan raadplegen.
Zo vermijden we uitspraken zoals:
- Wat was de kleurcode ook alweer?
- Volgens mij was dit ons lettertype, het lijkt er wel op.
Nieuw logo
Een logo is hét identificatiepunt dat (potentiële) klanten gebruiken om je merk, bedrijf of product te herkennen. Het was dus vanzelfsprekend dat in het logo voor Thuysontbijt een ontbijtmand stond afgebeeld. Naast het beeldmerk (de ontbijtmand) is het woordmerk (Thuysontbijt) even belangrijk. We zochten hiervoor naar passende typografie dat volledig mee in het plaatje paste.
Website met online bestelformulier
Op de website is het mogelijk om ontbijtmanden online te bestellen. Zo kunnen klanten de gewenste leverdatum kiezen, het gewenste uur van levering, het aantal ontbijtmanden en heeft men de mogelijkheid om een gepersonaliseerd kaartje toe te voegen. Het grootste voordeel van online bestellen
Branding
Bij branding denken veel mensen direct aan een logo, maar het gaat veel verder dan dat. Als jouw branding consistent en duidelijk is, dan weten klanten waar je voor staat en wat ze kunnen verwachten. Thuysontbijt deed beroep op ons voor volgende zaken:
- Kleuren
- Lettertypes
- Logo
- Huisstijl
- Visitekaartjes
- Website